Selasa, 22 Mac 2016

Filled Under:

[[BAHANA WECHAT: GAMBAR GADIS INI DI EDIT UNTUK DI JADIKAN VIDEO S3KS]] [[2 GAMBAR]]


KUANTAN - Disangka ada pelanggan yang mahu menyewa keretanya, rupa-rupanya berniat jahat dengan menyunting gambar si gadis ini untuk gambar dan video lucah. 

"Apa perlu buat kalau orang buat macam ni kat kite? Dia add saya dan kemudian saya accept dia serta saya promote kereta sewa saya pada dia.

"Kemudian dia balas mesej saya dengan beri salam dan statement seperti dalam gambar. Kenal batang hidung pun tidak. Gambar itu dia ambil dari 'Moment' WeChat atau Facebook, mungkin. Dah biadab betul anjing ini!" kata Bieyla Faira dari Kampong Seberang Balok. 






Berdasarkan gambar, lelaki terbabit mengakui bahawa dia telah menyunting gambar Bieyla  sebagai gambar bogel dan video tidak senonoh. Lelaki itu juga sempat meminta maaf di atas perbuatannya itu.


Inilah antara sebab mengapa para gadis tidak digalakkan memuat naik gambar selfie di media sosial untuk tatapan umum. 

Bagaimanapun, netizen percaya lelaki itu sengaja berbuat demikian untuk mendapatkan wang dari mangsa dengan beranggapan mangsa kurang pengetahuan mengenai jenayah siber ini.

Justeru, netizen menasihatkan mangsa membuat laporan polis dan aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). 








0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.